The Single Best Strategy To Use For بیماری زونا تا چه زمانی واگیر دارد

Wiki Article

سلام وقت بخیر من چن روزه قسمت بالاتنه بصورت پراکنده تاول زده وهمین طور زیاد میشه وتب و لرز هم دارم حالت خستگی و بدن درد هم دارم بنظرتون زونا ست؟؟

پس از خشک شدن کامل تاول‌ها، امکان سرایت بیماری به شخص دیگر وجود نخواهد داشت. بهترین راهکار برای کنترل و کوتاه‌تر کردن دوران بیماری، مشاوره با یک پزشک عفونی است.

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

درمان درد (نورالژی) بعد از زونا معمولاً کار مشکلی است، اما اقدامات زیر ممکن است در جهت تسکین این عارضه مؤثر باشد:

غذا‌های حاوی اسید‌های چرب ضروری سالم مانند: آووکادو، زیتون و روغن زیتون، ماهی سالمون دریایی و ماهی‌های مفید دیگر و همچنین مکمل روغن ماهی

اطلاعاتی جامع درباره بیماری میلوفیبروز/ پاسخ به سوالات متداول

گاهی اوقات بیماری زونا شدت چندان زیادی نداشته و با استفاده از روش‌های خانگی می‌توان میزان درد و خارش ناشی از آن را کاهش داد. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

بسته به اینکه فرد در کدام سه ماهه بارداری قرار داشته باشد، ابتلا به آبله‌مرغان می‌تواند منجر به نقایص و عوارضی در نوزاد شود.

در برخی از موارد با استفاده از روش خانگی نمی‌توان بیماری زونا را درمان کرد.

اقداماتی که برای درمان زونای حاد می‌توان انجام داد عبارت است از:

در حالت کلی درمان قطعی برای بیماری زونا وجود ندارد، اما پزشک با توجه به وضعیت بیمار و تشخیص خود روش‌هایی برای کاهش علائم و دوره عفونت برای بیمار تجویز می‌کند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنم.

بیماری زونا چیست و چگونه درمان می‌شود؟ (به‌همراه ویدیو)

قفسه سینه، گردن، پیشانی و پایین کمر قسمت‌هایی از بدن هستند که عصب حسی آنها بیشتر درگیر بیماری زونا می‌شود بیماری زونا و راه های درمان و افراد مختلف در هر سنی ممکن است در یکی از این قسمت‌های بدن خود دچار علائم زونا شوند. با افزایش سن، احتمال به وجود آمدن زونا در قسمت پیشانی یا در محدوده عصب چشمی (افتالمیک) افزایش پیدا می‌کند.

بزرگسالانی که هرگز آبله‌مرغان نداشته‌اند نیز باید این واکسن را دریافت کنند. واکسینه شدن لزوماً به معنای این نیست که فرد به آبله‌مرغان یا زونا مبتلا نمی‌شود، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفری که واکسینه شده‌اند، تنها ۱ نفر به زونا مبتلا می‌شود.

Report this wiki page